- فروشگاه اینترنتی: این مدل حالت بازاریابی برای یک شرکت یا فروشگاه در اینترنت می باشد که در آن امکان پرداخت وجه و سفارش کالا وجود دارد.
- تدارکات الکترونیکی: این مدل حالت مناقصه ای برای تهیه کالا و خدمات را بصورت الکترونیکی می باشند.
- حراجی الکترونیکی: حراجی الکترونیکی کاربرد الکترونیکی سیستم پیشنهاد قیمت است.
- مرکز خرید الکترونیکی: از مجموعه ای از فروشگاه های الکترونیکی تشکیل میشود که زیر یک چتر مانند یک مارک تجاری مشهور جمع شده اند.
- موقعیت بازار شخص ثالث: شرکت هایی هستند که بازاریابی در وب را به اشخاص ثالث واگذار میکنند. برای مثال این شرکت ها فضایی از سایت خود را برای نمایش کاتالوگ محصول عرضه کنندگان اختصاص می دهند.
- بسترهای مشارکتی: اینگونه شرکت ها یک محیط اطلاعاتی و مجموعه ای از ابزارها برای مشارکت بین شرکت ها ایجاد میکنند.
- دلالی اطلاعات: این مدل سرویسهای اطلاع رسانی و مشاوره ای را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. ضرورت تغییر شیوههای کسب و کار و ایجاد ارزش به منظور حفظ بقاء و حضور در بازارهای با فناوری پیشرفته مورد توجه بسیاری از مدیران قرار گرفته است.
10
سپتامبر, 20